Σάββατο 4 Ιουλίου 2009

ΧΡ.ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ "ΜΑΖΕΥΤΗΚΑΜΕ ΠΟΛΛΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΕΣΚΑΣΑ & ΑΠΟΧΩΡΗΣΑ"





«Μαζευτήκαμε πολλά «λαμόγια». Δεν άντεξα τη βρώμα… έσκασα και αποχώρησα»

«Συνδικαλισμός σημαίνει προσφορά μέσα από διεκδικήσεις»



Σε μια εκ βαθέων συνέντευξη-εξομολόγηση ο πρώην πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σερρών και μέλος του ΕΒΕΣ κ.Χρήστος Καπετάνιος σπάει την σιωπή του και μιλά αποκλειστικά στην «Πανσερραϊκή» και με διάθεση αυτοκριτικής για την ΕΑΚΜΕ, τον πρόεδρο της ΝΟΔΕ Σερρών, τα δημοτικά δρώμενα, αλλά και για την μεγάλη του αγάπη, τον Πανσερραϊκό.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΔΕΛΗ



Ερώτηση: Κύριε Καπετάνιε, θα περίμεναν όλοι να είχατε μεγαλύτερη διάρκεια στην προεδρία του Εμπορικού Συλλόγου Σερρών και αυτό γιατί δώσατε πολλούς αγώνες ως συνδικαλιστής για πολλά χρόνια. Το ερώτημα είναι γιατί αποχωρήσατε από την προεδρία τόσο ξαφνικά;
Απάντηση: Είναι φιλοσοφία μου ότι ο συνδικαλιστής πρέπει εφόσον κάνει τον κύκλο της προσφοράς του και φθάσει στο απροχώρητο να φεύγει και να έρχεται ο επόμενος. Η προεδρεία δεν ήταν αυτοσκοπός, η αγάπη μου για τους Σερραίους συναδέλφους μου εμπόρους, η αντίδραση μου μέσα από το σύστημα με έκαναν να ηγηθώ της πρώτης μου μεγάλης μου αγάπης που λέγεται Εμπορικός Σύλλογος Σερρών. Δυστυχώς στον συνδικαλισμό μαζευτήκαμε πολλά «λαμόγια», δεν άντεξα την «βρώμα»… έσκασα και αποχώρησα. Ευχαριστώ όσους συνεργάστηκαν μαζί μου με όλες τις αντιπαραθέσεις για το καλό του Σερραϊκού εμπορίου, ενώ για κάποιους λίγους που έπαιρναν εντολές λυπάμαι που από ανύπαρκτους τους κάναμε «επώνυμους». Φελλούς να τους λέμε καλύτερα.
Ερ: Στην ΕΑΚΜΕ, έγιναν πάρα πολλά και υπάρχει πλούσιο παρασκήνιο. Τι πήγε καλά και αντίστοιχα τι πήγε στραβά; Πιστεύεται ότι υπήρχαν προσωπικές φιλοδοξίες ορισμένων μελών και για αυτό δεν προχώρησε ενωτικά, όπως φαντάζομαι, θα περιμένατε;

Απ: Είχα την τιμή να είμαι ένα από τα ιδρυτικά μέλη της ΕΑΚΜΕ με πρόεδρο τον κ. Αλέκο Χρυσάφη. Πίστεψα στο όραμα αυτής της επιμελητηριακής κίνησης. Ενώνοντας την φωνή μου μαζί με άλλων συναδέλφων εμπόρων επαγγελματιών θα μπορούσαμε να δώσουμε ένα ηχηρό μήνυμα στα κέντρα εξουσίας, ότι δεν μπορούν να αποφασίζουν για εμάς πριν από εμάς πριν καν ρωτήσουμε εμάς. Οραματίστηκα ένα καλύτερο αύριο για το εμπόριο και για τον τόπο μου. Η δικαίωση για τους αγώνες μου ήταν πως με την ψήφο των συναδέλφων σε τρεις εκλογές ανάμεσα σε πάρα πολλούς εκλεκτούς υποψηφίους ήρθα πρώτος. Τρελαίνονταν μερικοί με αυτό… Οι συνάδελφοι θα κρίνουν την προσφορά μου, έχω όμως το δικαίωμα σε αυτά που ακούστηκαν και ακούγονται για το Επιμελητήριο να πω ότι δεν το χρέωσα ούτε με ένα αναψυκτικό και προκαλώ! Μπορώ να ασκώ κριτική για αυτούς ενώ αυτοί όχι για εμένα. Απεναντίας για την ΕΑΚΜΕ και μόνον για την ΕΑΚΜΕ, έδωσα αρκετά χρήματα. Αναγκάστηκα να τα πω όλα αυτά για να απαντήσω στην ερώτηση σας πιο συγκεκριμένα. Θα μπορούσαμε να πάμε πολύ καλύτερα, οι συνάδελφοι είχαν πιστέψει σε εμάς, δυστυχώς τους απογοητεύσαμε. Μας «έφαγε» η εσωστρέφεια, αποτύχαμε.
Δεν μπορούσα να αντέξω σε αυτό το κλίμα. Κατήγγειλα στην ομάδα ότι έβλεπα στραβό… δυστυχώς ήμουν μόνος. Την θέση του δεύτερου την θέλανε πολλοί… Τα βρόντηξα και ανεξαρτητοποιήθηκα. Μακάρι να μην δικαιωνόμουνα ποτέ και η ΕΑΚΜΕ να είχε «περπατησιά» και τα αποτελέσματα που οραματιστήκαμε. Την συνέχεια την ξέρετε όλοι σας, η ΕΑΚΜΕ «βιάστηκε» από όλους μας. Πολλοί συνάδελφοι με δικαιώσανε για αυτά που έλεγα όταν ήμουν μόνος μου. Πράγματι στις εκλογές, οι συνάδελφοι μας δώσανε την Επιμελητηριακή εντολή να διοικήσουμε με 78% και έχω την υποχρέωση να πω ότι η εντολή των συναδέλφων ήταν ανεξάρτητη από κόμματα και για αυτό επικαλούμαι όλες τις Νομαρχιακές των κομμάτων ότι με εντολή του προέδρου μου κινήθηκα προσωπικά για το ανεξάρτητο του Επιμελητηρίου. Μέσα στην κίνηση αυτή οι προσωπικές φιλοδοξίες του καθένα μας ήταν θεμιτές. Αρκεί οι φιλοδοξίες μας να συμβαδίζουν με τα συμφέροντα του εμπορίου και του τόπου μας. Την συνέχεια της απάντησης θα την δώσετε εσείς. Όλοι κρινόμαστε.


Ερ: Πως σχολιάζεται την κίνηση του Αλέξανδρου Χρυσάφη να επιλέξει τον δρόμο του υποψήφιου Βουλευτή και να εγκαταλείψει την πορεία τους στο Επιμελητήριο Σερρών;
Απ: Θέλω να είμαι ειλικρινής. Ο κ.Χρυσάφης δεν εγκατέλειψε κανένα Επιμελητήριο. Εμείς οι υποψήφιοι, αλλά και αυτοί που μας ψήφισαν ξέραμε και το θέλαμε από την αρχή της ίδρυσης της ΕΑΚΜΕ ότι μια μέρα ο πρόεδρος μας θα διεκδικήσει την υποψηφιότητα του για την Βουλή των Ελλήνων.
Ερ: Στο αναλυτικό ρεπορτάζ για την ΕΑΚΜΕ, γράψαμε σε προηγούμενο φύλλο, ότι τελικά η παράταξη αυτή αποδείχτηκε ότι ήταν ένα καλό «μονοπάτι» για άλλους δρόμους, όπως το ΕΒΕΣ, η Βουλή, η Νομαρχία Σερρών και ο Δήμος. Εσείς για παράδειγμα επιλέξατε τον Δήμο Σερρών, γιατί προχωρήσατε τότε στην κίνηση αυτή;
Απ: Είμαι κατηγορηματικός, επέλεξα την υποψηφιότητα στον Δήμο με την κίνηση του κ.Μωϋσιάδη, χωρίς την στήριξη της ΕΑΚΜΕ. Ο Καπετάνιος δεν χρειάζεται δεκανίκια. Εάν ισχυριστεί ότι με ψήφισε κάποιος ΕΑΚΜΙΤΗΣ τότε θα αυτοεξοριστώ. Η ΕΑΚΜΕ ήταν για λίγους αρεστούς και υπάκοους, δεν ήταν για επαναστάτες. Επέλεξα τον συνδυασμό του Γιάννη Μωϋσιάδη για δυο λόγους, σεβόμενους όμως πάντα όλους τους συνδυασμούς.
1ον είχε το χρίσμα της Ν.Δ. πολιτικός χώρος στον οποίο ανήκω, αγωνίζομαι συγχρόνως και τον «μαλώνω» πολλές φορές πολιτικά. 2ον Γιατί πίστεψα στον τεχνοκράτη Γιάννη Μωϋσιάδη τον οποίον δικαίωναν ο αριθμοί, οι πράξεις και τα έργα του στον Δήμο Σερρών. Είχαμε μια ευλογία Θεού που δεν την εκμεταλλευτήκαμε.
Ερ: Για τον Γιάννη Μωυσιάδη, αυτή τη στιγμή είναι ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για το αν θα συνεχίσει στον στίβο της πολιτικής ή όχι, για τον Χρήστο Καπετάνιο;
Απ: Εγώ δεν μπορώ να πω για το τι σκέφτεται ο Γιάννης Μωϋσιάδης. Εάν όμως με ρωτούσε την άποψη μου, θα του έλεγα να μην ασχοληθεί, δεν αξίζει. Ο Γιάννης προσπάθησε, έδωσε την ψυχή του, διόρθωσε πολλές καταστάσεις. Κατά την ταπεινή μου άποψη ο κόσμος είναι ο εντολοδόχος. Θα του έλεγα λοιπόν πως δεν ενημερώθηκε ίσως σωστά, δεν εκτίμησε το έργο σου, πήγαινε σπίτι σου και μείνε στην ιστορία.

Ερ: Πως σχολιάζεται την κατάσταση στη ΝΟΔΕ Σερρών και ποια είναι η γνώμη σας για τον πρόεδρο της Σάκη Καλαϊτζή που όπως ξέρετε πολλά στελέχη υποστήριξαν ανοικτά ότι πρέπει να παραιτηθεί από τη θέση του σε συνάρτηση με όσα ακούστηκαν και γράφτηκαν στον Τύπο;
Απ: Η κρίση δεν είναι μόνο στην τσέπη μας είναι και στον πολιτικό χώρο, υπάρχει απαξίωση προς τα κόμματα, το είδαμε άλλωστε και στις Ευρωεκλογές. Τον κ.Αθανάσιο Καλαϊτζή δεν τον ψήφισα. Δεν διορίστηκε όμως σε αυτή την θέση, τον ψήφισαν οι ΟΝΝΕΔίτες και πρέπει να τιμούν την ψήφο και την υπογραφή τους. Σέβομαι τους θεσμούς και για εμένα είναι ο πρόεδρος της ΝΟΔΕ Σερρών. Όταν καλούμαστε να ψηφίσουμε να μην παρασυρόμαστε ούτε από φιλίες ούτε από εντολές.
Ερ: Θα σας ενδιέφερε να ηγηθείτε;
Απ: Είναι καλό να γνωρίζει ο καθένας το μπόι του να μην ονειροβατεί. Η «περπατησιά» του Χρήστου Καπετάνιου μέχρι και πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σερρών ήταν αρκετή. Ανάμεσα στους συμπολίτες μας υπάρχουν πολλές αξίες που μπορούν να ηγηθούν, έχουμε την υποχρέωση να τους παντρέψουμε να μπούνε μπροστά. Ο τόπος μας χρειάζεται πραγματικά μπροστάρηδες ηγέτες.


Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΟΥ ΜΕΓΑΛΗ ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΝΣΕΡΡΑΪΚΟΣ
ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΣΕΡΡΩΝ

Ερ: Είναι γνωστή η αγάπη σας για τον Πανσερραϊκό και θέλουμε το σχόλιο σας. Πως βλέπετε την σημερινή κατάσταση και πείτε μας αν αγοράσετε ήδη εισιτήριο διαρκείας;
Απ: Ο Πανσερραϊκός είναι η δεύτερη μεγάλη μου αγάπη μετά τον Εμπορικό Σύλλογο, είναι κομμάτι από την ζωή μου. Τον υπηρέτησα ως ποδοσφαιριστής στα ερασιτεχνικά τμήματα για πολλά χρόνια. Είχα την τιμή μαζί με τον Αντώνη Νυκτοπάτη να είμαι στην Διοίκηση τότε που η «Πανσερραϊκάρα» μας «έριχνε» τεσσάρες στις μεγάλες ομάδες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Σήμερα η ομάδα μας έχει μια Διοίκηση από αξιόλογους συμπολίτες μας. Θα έλεγα ότι έχει την καλύτερη Διοίκηση τα τελευταία χρόνια. Μαθαίνω και χαίρομαι ότι και άλλοι συμπολίτες μου ενδιαφέρονται να είναι στην ομάδα. Ο Πέτρος Θεοδωρίδης είναι ένας καταξιωμένος πρόεδρος επαγγελματίας στον χώρο του ποδοσφαίρου. Σε αυτόν οφείλουμε και την Α’ Εθνική και το ότι ίσως δεν διαλυθήκαμε. Θα πρέπει να ξέρουμε όμως ότι δεν ήρθε εδώ για την ψυχή της μάνας του, αλλά ήρθε ως επενδυτής. Πρέπει να τον εκμεταλλευτούμε όπως μας εκμεταλλεύεται. Είναι άξιος και πιστεύω σε αυτόν. Τα συμφέροντα του όμως πρέπει να συμβαδίζουν με τα συμφέροντα του τόπου μας και της ομάδας μας.

Ερ: Ποια είναι η γνώμη σας για την κατασκευή του νέου γηπέδου στον Λευκώνα Σερρών;
Απ: Η Πολιτεία μας, που Πολιτεία είμαστε όλοι εμείς με δικά μας χρήματα, έδωσε πολλά για να γίνει και έγινε στολίδι το Δημοτικό μας γήπεδο. Γιατί λοιπόν να πετάξουμε αυτά τα χρήματα και να κάνουμε ένα άλλο γήπεδο; Ο Δήμος Λευκώνα, σκέφτηκε θετικά και δίνει τα πάντα για να γίνει ένα γήπεδο εκεί. Θα πρέπει να ξέρουμε όμως όλοι οι Σερραίοι ότι όταν δημιουργείται ένα γήπεδο με εμπορικό κέντρο κάπου αλλού δημιουργείται μια νέα υπεραξία και μάλιστα με χρήματα του κράτους για χάρη κάποιων επενδυτών. Τα εμπορικά καταστήματα δεν είναι ακίνητα μόνον των εμπόρων, αλλά όλων των Σερραίων, οπότε καταλαβαίνεται πόσο θα πέσει η αξία τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου