Κυριακή 28 Ιουνίου 2009

ΣΑΡΚΑ & ΟΣΤΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΧΟΡΤΕΡΟΥ ΣΤΟΝ Δ.ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ



Μπορεί στο νομό Σερρών, τα σχέδια για κατασκευή εμπορευματικού αεροδρομίου στο Δαφνούδι, να πετάχτηκαν στον κάλαθο των αχρήστων, αλλά σε άλλες περιοχές της χώρας, υπάρχουν επιχειρηματίες που έχοντας τη στήριξη των τοπικών φορέων, πετυχαίνουν … θαύματα. Στο νομό Σερρών κατά την περίοδο 1990 – 1993 επί κυβερνήσεως Κ.Μητσοτάκη, τέθηκε επί τάπητος η δημιουργία αεροδρομίου στο Δαφνούδι. Μάλιστα, έγιναν οι αναγκαίες μελέτες και ξεκίνησε η διαδικασία των απαλλοτριώσεων, αλλά μετά την κυβερνητική αλλαγή το 1993 το θέμα σταμάτησε.
Στις εκλογές του 2004 η Ν.Δ. έκανε λόγο για ολοκλήρωση του έργου, αλλά μέχρι σήμερα καμία απολύτως εξέλιξη δεν υπάρχει, παρά τις προεκλογικές υποσχέσεις κυβερνητικών βουλευτών.

Στο Χορτερό η κατάσταση φαίνεται να αλλάζει και αυτό γιατί ο Δήμος Σιδηροκάστρου είναι πλέον πολύ κοντά στο να λειτουργήσει το δεύτερο …«Μακεδονία». Ένα αεροδρόμιο το οποίο θα απευθύνεται σε εταιρείες χαμηλού κόστους, που θα ήθελαν να προσεγγίσουν την κεντρική Μακεδονία, αλλά και τη ΒΔ Βουλγαρία. Το αεροδρόμιο αυτό, θα μπορούσε να λειτουργεί για εμπορευματικούς σκοπούς, αλλά και για τουριστικούς. Άλλωστε οι φτηνές αεροπορικές εταιρείες περιλαμβάνουν στο πρόγραμμά τους και περιοχές της βόρειας Ελλάδας για τις καλοκαιρινές διακοπές ανατολικοευρωπαίων, αλλά και Ρώσων.
Στο Χορτερό υπάρχει ήδη πεδίο προσγείωσης μικρών αεροσκαφών, δίπλα στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού (Προμαχώνας – Θεσσαλονίκης).

Πως ξεκίνησε το Αεροδρόμιο Χορτερού

Ξετυλίγοντας από την αρχή το κουβάρι των χειρισμών που έγιναν όλα αυτά τα χρόνια για την έγκριση του αεροδρομίου στο Χορτερό, ο Δήμαρχος Σιδηροκάστρου τονίζει πως έγιναν μεθοδικά βήματα όλο αυτό το διάστημα.
«Με ενέργειες της δικής μας δημοτικής αρχής, πριν από τρία χρόνια και μετά από επανειλημμένες προσπάθειες που καταβάλαμε, αλλά και επισκέψεις που πραγματοποιήσαμε στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, κατορθώσαμε και μας παραχωρήθηκε η χρήση του πεδίου προσγείωσης του Στρατιωτικού Αεροδρομίου του Χορτερού για μια 20ετία.
Φυσικά με την προϋπόθεση ότι στα επόμενα πέντε χρόνια, ήδη είμαστε στα τρία, να έχουν γίνει προσπάθειες και πρόοδος των εργασιών, όσον αγορά, την αξιοποίηση του Αεροδρομίου. Αυτός άλλωστε ήταν και ο όρος που από την αρχή είχε θέσει ο ΓΕΕΘΑ».

Που βρισκόμαστε σήμερα

Ο κ.Σπάσης τονίζει με νόημα πως «εμείς, δραστηριοποιηθήκαμε σε αυτά τα τρία χρόνια και έχουμε οριοθετήσει το πεδίο προσγείωσης όπου ήταν και το βασικό τμήμα. Έπρεπε να πάρουμε αρχικά την έγκριση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και σήμερα είμαστε σε αυτό το στάδιο, δηλαδή, στο «παρά πέντε».
Προκείμενου να αναγνωριστεί από την ΥΠΑ, έπρεπε να γίνουν κάποιες εργασίες. Αφού τελειοποιήθηκε ο χώρος, έγινε και η απαραίτητη διαγράμμιση για να φαίνεται το πεδίο μπορώ να πω πως πλέον είμαστε στη φάση μιας υποτυπώδης περίφραξης για να μη μπαίνουν ζώα. Σήμερα έχουμε να κάνουμε με την προμήθεια των υλικών πυρόσβεσης για να ολοκληρωθεί το θέμα της πυρασφάλειας. Ακόμα έχουν παραγγελθεί και δυο ανεμούρια και θεωρώ ότι έχουμε κάνει όλα τα βήματα που χρειάζονται. Είμαστε στο τελευταίο κλικ και μόλις τα τοποθετήσουμε θα είμαστε στην ευχάριστη θέση να την καλέσουμε την ΥΠΑ και να κάνει την αυτοψία».

Τα πλεονεκτήματα για την περιοχή

Ο κ.Σπάσης μας εξήγησε πως έχοντας ένα μικρό αεροδρόμιο στην ευρύτερη περιοχή, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είναι πολύ μεγάλο.
«Με την αναγνώριση μπορούν να γίνουν επιδείξεις από τις αερολέσχες, να έρχονται μικρά υπέρελαφρά αεροσκάφη. Έχουμε σκοπό να το εντάξουμε σε προγράμματα διασυνοριακής συνεργασίας INTERREG 3 ούτως ώστε να ασφαλτοστρώσουμε το πεδίο και αν είναι δυνατόν να το επιμηκύνουμε κατά 200 μέτρα.
Σύμφωνα με μελέτες που όμως δεν έχουμε κάνει, αλλά έχουμε έρθει σε επαφή με ανθρώπους ειδήμονες, θα μπορούν να προσγειώνονται πιο βαριά αεροσκάφη και γιατί όχι να χρησιμοποιηθεί ίσως μελλοντικά ως ένας μίνι μεταφορικός αεροπορικός σταθμός. Φαντάζει ουτοπία, αλλά δεν είμαστε μακριά. Αυτές είναι οι προθέσεις μας και νομίζω πως είναι εφικτές».
Στο παρελθόν είχε λεχθεί και γραφτεί αρκετές φορές στον Τύπο πως το αεροδρόμιο του Χορτερού, μελλοντικά, θα μπορούσε να εξυπηρετήσει πολλούς επιχειρηματίες που επισκέπτονται την γειτονική Βουλγαρία για τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες.
«Θα μπορούσε να εξυπηρετήσει επιχειρηματίες», επισημαίνει ο κ.Σπασης και αυτό γιατί «στην ευρύτερη περιοχή δεν υπάρχουν αεροδρόμια. Θα μπορούσε, δηλαδή, ένας επιχειρηματίας που διαθέτει ένα μικρό αεροσκάφος να αφήσει το αυτοκίνητο του στο Χορτερό και να «πεταχτεί» για τις δουλειές του μέχρι την Βουλγαρία. Θεωρώ πως αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα για την περιοχή μας, αλλά και κατ’ επέκταση για το Νομό Σερρών».
Σε αυτό το σημαντικό έργο για την ανάπτυξη της περιοχής, ρωτήσαμε τον Δήμαρχο Σιδηροκάστρου πόσο στηρίζουν την προσπάθεια της δημοτικής αρχής οι αρμόδιοι φορείς.
«Η Νομαρχία Σερρών το έχει δει το εγχείρημα πολύ θετικά όλο αυτόν τον καιρό και έχουν γίνει οι ανάλογες επαφές. Μάλιστα, μας έχουν βοηθήσει και στην χάραξη γραμμών του πεδίου προσγείωσης και τους ευχαριστούμε πολύ για αυτό. Νομίζω πως το βλέπει θετικά η Νομαρχία, γιατί μπορεί αργότερα να μετεξελιχθεί σε κάτι πιο σοβαρό. Είναι μια καλή αρχή και αυτό γιατί πολλές φορές λέγαμε για ένα αεροδρόμιο εδώ ή εκεί και έστω ένα υποτυπώδες αεροδρόμιο το έχουμε αυτή τη στιγμή στο Χορτερό. Είναι πολύ θετικό το γεγονός διότι υπάρχουν δυνατότητες για περαιτέρω επέκταση του.
Τέλος ο κ.Σπάσης ανέφερε χαρακτηριστικά πως «οι κάτοικοι το βλέπουν πολύ θετικά και μπορώ να σας πω πως δεν έχουμε ιδιαίτερα προβλήματα. Εγώ έχω σαν γνώμονα το αεροδρόμιο του Πολυκάστρου στο Κιλκίς, το οποίο παρουσιάζει μια πολύ καλή κίνηση από κάθε άποψη, από αερολέσχες μέχρι και ότι μπορεί να φανταστεί ο καθένας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου